Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.05.2015 14:06 - Тайните на Траките
Автор: sayras Категория: Лични дневници   
Прочетен: 367 Коментари: 0 Гласове:
0



 Здравейте, на всички, в този сайт аз съм нов и ще се опитам да ви разкажа една от многото кратки истории за местноста Очуша. 

Говори се че село Очуша, някога е била Тракийска област - вярно е. Аз съм попадал на най-различни разкопки, кои от иманяри и кои от мен. Това село е известно с манастира си. Според най-старите хора в селото, манастира е построен през 15 в. 
Но все още не е доказано!!! 
Историята ми започна когато дойдох в селото, първото нещо което посетих беше манастира ,,Св. пророк Илия" , от пръв поглед ме грабна нещо зловещо в него. Доближих се до параклиса му и започнах да го оглеждам отвън, това което ми направи силно впечатление е че основата му е от каменен зид била направена. 
На следващия ден бях по разпитал и хората ми бяха казали, че някога манастира е бил направен от ръчно издялкани камъни, но след годино бил рухнал. През 1923г му е направена реставрация. Но не като първия му облик, сега изглежда по съвременен. 
Но да се върнем на историята, хората тук вярват че манастира е направен по проект на техните пра-пра деди или по-точно траките. 
На северо-запад от манастира има могила, за която хората казват, че може да има гробница, а манастира е било някога място кадето са идвали да се молят за мъртвите души. 
Известно е че траките, са предпочитали да правят гробниците си, на красиви места. 
Тази могила до ден днешен не е разкопана, тъй като хората тук не позволяват това да се случи, защото земята на която е , е свещенна!!! 

Това е една от кратките и мистериозни истории за този район, следващия ми разказ ще бъде последван и от снимки. Сега тръгвам по стъпките на траките, за да открия следващата им тайна. 

До скоро ! 



Гласувай:
0




Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sayras
Категория: Лични дневници
Прочетен: 9083
Постинги: 1
Коментари: 0
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930